Saturday, August 1, 2009

Tiada lagi keADILan.......

Pengalaman seorang sahabat yg ana yang menyebabkan diri sendiri terasa sayu, kerana tidak dapat turut serta dalam jihad itu....adakah hanya penulisan mampu ku sumbangkan....begitu rapuhnya imanku kini...............






Bismillahirahmanirahim....

Assalamualaikum buat shbt/h yg membaca kronologi yg ana akan sampaikan ini...Terlebih dahulu tahniah dan syabas kpd shbt/h yg hadir pd perhimpunan "Mansuhkan ISA"....Antum memg bukan hanya pandai bercakap malah melaksanakan dgn apa yg antum cakap....Ana memang respek dan saspek kpd shbt/h.....

Ana bermula pd pukul 12pm dahulu...

12.00 pm - Ana bersiap-siap dr rumah dgn pelbagai kelengkapan sblm p perang dgn FRU dan anjing2 kerajaan..Ana pasti sure punya kena sembur air atau tembak gas pemedih mata.Ayah ana tanya x p demo ISA ke???silap besar ar tanya ana soklan gitu kat ana,dgn selamber ana jwb mesti ar pergi..Ayah ana sound, "karang kena sembur naye jee...", ana pun jwb "biase ar tu kalu kena sembur,kira ok kena sembur,kalu kena tangkap lai naye..." Ana minta tlg ayah ana hantarkan ana ke stesen Putra LRT,tp ayah ana buat dekk je..maklum le,ayahanda mane yg x risau...Dia start moto terus cabut p mane ntah, ana pun x tau...Mak ana rileks n tenang je, siap tanya kat ana "dah bawa semua kelengkapan? ?" Ana pun jwb,"sudah bondaku..."hehe. ... Maklum le,mak aku ni dh pernah kena tarbiyah dgn aku dulu,tu yg dia faham....huhu. ..

12.15 pm - Ana bertolak naik moto seorg diri dan parking kat Putra LRT..Hati berase berdebar-debar dan bersemangt utk ke masjid Jamek setelah mengetahui ramai shbt/h berkumpul di sana.Ana pun naik ar train LRT dgn berpakaian jeans,t-shirt putih (mcm pro ISA ar pulak..) dan jaket hitam.

1.00 pm - Ana tiba di stesen Masjid Jamek..Perghh. ..ramai org yg sedang berkumpul disitu.. Polis x usah ckp ar,memg bersepah.... Sambil2 ana lepak kat tangga, dtg 2 orang shbt tegur ana...Perghhh. ...bertambah semgt aku bila jumpa depa ni...maklum la org kuat aku...hahaha. ..

1.30 pm - Kami p masjid Jamek utk solat zohor secara berjemaah... maklum le,pas solat tu,Imam siap pesan lg,dh abis solat sile berambus dr sini ek....hehe.. itu ayat aku sendiri..hehehe. ..time kami nk kuar jumpa lg 2 org shbt muslimin.ape lg bertambah hangat la kami...Allahu Akbar!!!

2pm - Kami berkumpul di hadapan pintu pagar masjid utk berarak ke Istana Negara tp disekat oleh FRU dan polis..Ape lg depa dok tembak dgn gas pemedih mata le..Perghhh. ..Hanya ALLAH je yg tau....aku dh x leh bernafas n mate dh mula pedih...aku pun undur kebelakg dulu amik udara sikit...Giler punya polis,dada aku mcm kena himpap...Sian aku tgk pakcik yg tua2..depa bukannye bw senjata..Pas2 aku nampk ada 2,3 org kena tangkap...Ana dpt info ada shbt yg kena tangkap dan berpuluh lg kena tangkap kat masjid negara...

Allahu Akbar!!!!

Berderau hati aku bile ada shbt kena tangkap....Pas2 ana ternampk shbt2 muslimat2 yg hati kering dtg berhimpun... hehe..ana pesan kat depa jgn berkumpul ramai sgt...Buat 2 team n kalu ape2 terjadi cr train yg berhampiran pas2 cabut ke destinasi....Ternyata muslimat2 ni begitu berani maju ke hadapan jugak w'pun depa ada rasa risau2 sedikit...hehe. ..x pasal2 depa ni follow aku,dh aku lak kena jaga diorang...oit shabat2 len,mane hangpa????bukan hangpa ke yg kena jaga keselamatan muslimat2 ni???huhu. ..

2.30 pm - Ana terpisah dgn shbt2 muslimin....akibat kelam kabut kena sembur dan tembak gas,kami dh terpisah..Pas2 ada unit amal menjerit kuar jgn ramai2,bg muslimat dan budak2 jln dulu...Ana pun menjerit kat sahabat2 muslimat2 suh depa jln dulu...pas depa dh kuar,aku br nk kuar dh dtg lagi tembakan gas...HARAM JADAH nye polis....aku nye mata dh tahap x tahan lg,dh jd mcm kasim selamat,jln tutup mata....

2.50 pm - Ana pun follow unit amal,depa suh p menghala ke daya bumi dan pos besar.. shbt2 muslimat ni pun follow aku,dh mcm rombgn cik kiah pulak...ramai pulak cmat yg follow aku....huhu. ..aku pesan lg kat muslimat,ntah sape2 aku sebut nama,sbb masing2 pakai topeng... Ana pesan jgn berkumpul sgt dgn shbiah..pastikan kalu boleh 3 atau 4 org 1 team...huh.. . Aku cukup risau tgk shbt2 muslimat ni..ramai bebenor yg kumpul...maklum le ada muslimat2 dr tempat len lain dh kena tangkap,ana dpt info time tgh berarak td...aku memg respek dgn dak shbt2 muslimatku ni walaupun fizikal kecik2 tp sanggup turun...Gua respek same luuu!!!!

3.05 pm - Sampai di Pejabat Pos besar kami menghala ke dataran merdeka,aku pun x faham nape kita kena menghala kat situ,pd hal depan tu ada FRU....aku pun follow je,abb unit amal arahkan..Ada pakcik tu bg tau,kat area masjid negara dh kena blok..aku pun bg tau kat pakcik tu...abis la kite pakcik,dh kena kepong...mesti depa nk pancut air...Pergghh. ..abis je aku kate gitu,betul sangkaan aku...Ada org dr belakg jerit, 'Lariiii!!!! Fru nk sembuh air...aku pun suh ar shbt2 muslimat ni lari....time ni la ramai shbt2 musllmat berpecah..yg follow aku 2 org kot kalu x silap,..aku pun x cam muka muslimat ni,masing2 pakai topeng muka..sampai nama muslimat lain pun terkeluar bila aku panggil..Opssss! !!!....hehehe. ...

3.15 - Time ni masing2 kelam kabut...aku suh shbt2 muslimat tu panjat bukit dlm hutan tu...aku tgk semua dh naik atas bukit tu,lintang pukang jd nye...dh ar atas tu bukit AMAN..biar betul!!!!dlm hati aku..

Ape lg time ni lg dasyat aku kena,Allahu Akbar!!! dada aku bagai dihimpap dgn batu bile kena asap ni..tgk shbt muslimat yg tinggal 2 org dgn ana ni,muka dh merah2 dan air mata dh ngalir..bukan nangis,tp pedih yg amat sgt..aku pun bg ar tuala muka aku kat depa suh lap.. Sori ar kalu terbau peluh ana ek....hehehe. ...

3.27 pm - Ana n geng2 yg panjat bukit td turun....Pergh, sian aku tgk pakcik n makck sorg ni... Dh tua2 masih sanggup dtg demo...Gua respek same dgn pakcik n makcik,

malu lak aku rase bila ada shbt2 yg muda x turun.....MALU! !!!!!

Pastu kami berkumpul di jln raye,ada yg lead bg ucapan n berdoa...Doa bukan main panjang,sampai FRU dh nk dtg, x abis2 doa lg... Yg aku pelik,nape lak nk solat hajat kat tgh2 jln raya...aku pun x tau arahan dr sape...aku pesan kat muslimat yg follow aku td, kita duk belakg sikit,bg depa ni solat..aku nk solat mcm mane,dh wuduk x de..ni yg tambah pelik,awat depa nk solat time ni...

3.36 pm - Time depa tgh solat,aku dgr Ir Nizar dtg berhenti kat depan Daya Bumi..Pas2 tiba2 ada objek kecik mcm air tin lalu atas kepala aku...Perghhhhh, rupa2 nye gas pemedih mata.. Aku rase Ir Nizar sampai depa terus tembak.CILAKA punya POLIS!!!!!hati aku berkata....
Ape lg semua terjun bukit kat area hutan...dh ar bukit tu junam...ana menjerit kat muslimat yg follow ana,masuk semak ni..ana terjun je kat bwh, POLIS ada kat bwh....GILER! !!!!Polis menjerit "naik atas!!!!!".. .terkejut monyet aku,dh mcm monyet duk dlm semak tu..muslimat yg nk terjun ana kate "jgn turun bwh, tunggu dlm semak ni...."

aku nye jantung dh 'Dup..Dap..Dup. .Dap' dah mcm bunyi lagu rap...."aku tgk, biler polis tu dh cabut sbb ramai yg turun aku pun kate kat shbt2 muslimat ni "turun cepat,cari tempat selamat"...muslimat tu pandang aku....
ALAMAK!!!!!! silap muslimat daaa.......mane dak2 muslimat aku????? Aku dh risau giler maut ni,jgn depa kena tangkap udah ler sbb polis atas, bawah,kiri dan kanan...semua ada...Aku pun call sorang muslimat ni supaya pastikn depa selmt atau pun terus p cari train dan cabut ke tempat selamt....

3.55 pm -Time aku tgh call muslimat tu,Polis LAHANAT ni kejar aku n geng2 lain...ape lg, x pasal2 aku jd jakie Chan..bukan aku melawan polis tp aku panjat pagar lebih kurang 3 meter..
Sekali lompat je aku,Pergh... ,mcm ada satu kuasa "BIONIK" je....huhu.. maybe ALLAH nk tlg aku...

4.05 pm - Aku dpt msg dr pimpinan supaya kita bersurai n pulang ke tempat masing2..aku cuba call shbt/h lain supaya mereka berada dlm keadaan selamt.....Aku berjalan menuju ke Pasar Seni utk naik train,aku jumpa shbt sorg dan kami terjumpa budk2 Pro ISA melepak kat situ..

Aku rase nk maki je,bape hinggit korang dapat???tp memikirkan pesanan pimpinan,kita jgn layan depa...Itu la guna nye "wala dan patuh kpd pimpinan"... .Ikutkan hati muda aku ni,memg nk belasah je depa ni...Tp aku memg respek n saspek kpd UNIT AMAL yg berada di barisan hadapan....Depa memg pemuda yg berani, ana pun x mampu jd dikalangan depa... Ana tgk habis muka depa n baju2 depa basah kena sembur...maklum le di barisan hadapan...

Tahniah dan Syabas UNIT AMAL....

4.30 pm - Ana menaiki train LRT utk pulang ke Gombak....Ana terdetik di dalm hati, "mcm mane ar shbt muslimin yg kena tangkap tu???confirm kena belasah punya...." Mari kita sama2 doakan semoga depa selmt keluar dari tahanan Polis berkenaan... ..

"Ya Allah Ya Tuhan Kami, kau campak kan lah sifat belas kasihan kpd penguasa2 Polis yg menahan shbt2 kami,semoga dia selamat dibebaskan dari tahanan tersebut.... ."
Aminnn.....

TAKBIR!!!!!! !!!


________________________________________

Dimanakah letaknya keadilan rakyat????
Banggakah dengan tindakan2 x berperikemanusiaan begini???

lagi link cerita HEBATNYE PLOIS@ DAN FRU MALAYSIA MENGHENTAM RAKYATNYA..

........http://saynotomunafiqeen.blogspot.com/2009/08/nikmatnya-berdemonstrasi.html

No comments: