Thursday, May 28, 2009

SYARIAT mengajarkan.....


''dan Dialah yang menciptakan langit dan bumi dengan benar. Dan benarlah perkataan-Nya di waktu Dia mengatakan: "jadilah, lalu terjadilah", dan ditangan-Nyalah segala kekuasaaan di waktu sangkakala di tiup. Dia mengetahui yang ghaib dan yang nampak. Dan Dialah Yang Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui"
(surah al an'am 73)


"Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beruntung"
(Surah Ali Imran 200)


"Dan barangsiapa yang mentaati Allah dan Rasul(Nya) mereka itu akan bersama-sama dengan orang-orang yang dianugerahi ni'mat oleh Allah iaitu: Nabi-nabi, para siddiqiin, orang-orang yang mati syahid dan orang-orang yang soleh. Dan mereka itulah teman yang sebaik-baiknya"
(Surah An-Nisa' 69)


"Allahlah yang meninggikan langit tanpa tiang (sebagaimana) yang kamu lihat, kemudian Dia bersemayam di atas 'Arsy, dan menundukkan matahari dan bulan. Masing-masing beredar hingga waktu yang ditentukan. Allah mengatur urusan (makhlukNya), menjelaskan tanda-tanda (kebesaranNya) supaya kamu meyakini pertemuanmu dengan Tuhanmu"
(Ar-Ra'd 2)


"dan kepunyaanNyalah segala rahsia langit dan bumi. Dan kepadaNyalah dikembalikan segala perkara. Oleh karana itu pujalah Dia dan bertawakallah kepadaNya. Tuhanmu tidak akan alpa terhadap apa yang kamu kerjakan.
(Hud:123)


"Dan bertawakallah kepada Allah. Cukuplah Allah sebagai Pelindung"
(Al-Ahzab:3)


Jika engkau tanyakan kepada mereka: "Siapakah yang menciptakan langit dan bumi?" Pasti mereka menjawah: "Allah!" Katakanlah: "Kalau demikian, tahukah kalian bagaimana halnya dengan pujaan-pujaanmu selain dari Allah itu, seandainya Allah hendak mencelakakan aku, apakah mereka sanggup melenyapkan bencana itu? Atau Allah hendak menganugerahkan rahmat kepadaku, apakah mereka dapat mencegahnya?" Katakanlah: "Cukuplah Allah bagiku! Kepada Dialah orang yang bertawakal menyandarkan harapan dirinya!"
(
Az-Zumar:38)

Berhati-hatilah dengan nafsu dan syaitan kerana ia sentiasa berusaha mengindahkan sesuatu juga memburukkan sesuatu untuk menjerat makhluk yang bernama manusia...

Oleh itu...
Sentiasalah memohon perlindungan dari Allah daripada syaitan yang direjam supaya gerak hati adalah petunjuk dan isyarat dari Allah. Untuk memastikan mendapat petunjuk Allah hendaklah menjaga hubungan dan syariat Islam. semoga sesuatu yang terjaga menghasilkan sesuatu yang bernilai di sisiNya..insya'allah..

No comments: