Friday, May 29, 2009

DOA itu.....


Mafhumnya:-Ya Allah kami, anugrahkan kepada kami isteri-isteri kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati kami, dan jadikanlah kami imam bagi orang-orang yang bertakwa.
Mafhumnya:- Ya Allah. Sesungguhnya kami memohon kepada Mu kasih sayangMu dan kasih sayang orang yang menyintai Mu dan amalan yang membawa kepada menyintai Mu. Ya Allah! Jadikanlah cinta kami kepada MU lebih daripada cinta kami kepada keluarga dan diri kami dan daripada air yang menyejukkan.


Mafhumnya:- Ya Allah! Permudahkan bagiku untuk mendapatkan suami yang soleh, bertakwa, bersopan santun, meminang dan mengahwiniku serta menyayangi ku dengan penuh kasih sayang kerana Allah dan aku menyintainya dengan cinta yang mendalam kerana Allah. Dan dia jujur pada ku di dunia dan di akhirat dan janganlah engkau tinggalkan aku kesorangan. Sesungguhnya engkaulah sebaik-baik pewaris.



Mafhumnya:- Wahai tuhanku, aku memohon pilihan dengan ilmuMu dan memohon takdirMu dengan kekuasaanMu. Dan aku memohon daripada kelebihanMu yang amat besar. Sesungguhnya Engkau sahaja mampu segalanya dan aku tidak mampu dan Engkau amat mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui. Engkau mengetahui segala perkara ghaib. Wahai tuhanku sekiranya /engkau ketahui bahawa perkara ini adalah yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, didalam kehidupanku serta kehidupanku selanjutnya, maka takdirkanlah perkara itu untuk ku serta permudahkannya untuk ku dan berkatilah aku padanya. Sekiranya Engkau ketahui baha perkara ini adalah bukan yang terbaik buatku dalam perkara agamaku, di dalam kehidupan ku serta kehidupan ku selanjutnya, maka jauhilah daripadanya serta takdirkanlah yang terbaik buatku serta berkatilah aku.

Mafhumnya:- Tiada tuhan yan disembah melainkan Allah yang bersifat maha mengetahui dan mulia. Maha suci Allah tuhan kepada arays yang maha besar. Segala puji bagi Allah tuhan sekelian alam. Aku momohon rahmat Mu serta keampunan Mu, perlindungan daripada segala dosa, serta pertolongan Mu dalam melakukan kebaikan, serta perlindungan daripada setiap perkara buruk serta aku memohon darjat syurga yang tinggi. Jangan Kamu tinggalkan dosa terhadapku kecuali Engkau mengampuninya, tidak ada kesulitan kecuali Engkau permudahkannya, tidak ada hutang kecuali Engkau permudahkan urusan pembayarannya, tidak ada hajat dunia dan hajat akhirat kecuali Engkau perkenankan hajat tersebut wahai tuhan yang pemurah.

No comments: