Thursday, December 17, 2009

Selamat Tahun Baru Hijrah

pejam celik pejam celik, lagi beberapa jam tahun hijrah 1430 akan ditinggalkan....menanti hadirnya 1431..hmmm..ape yg ditinggalkan selama sethaun ni ye??hmmm

malam ni, malam tahun baru...sambut di atas bas balik ke kg....Insya'allah, moga segalanya di redhai...

Doa Akhir Tahun

Ya Allah wahai Tuhanku, perkara-perkara yang telah aku lakukan daripada perbuatan-perbuatan yang Engkau larang dalam tahun ini maka aku belum bertaubat daripadanya padahal Engkau tidak meredhainya dan Engkau tidak melupakannya (Tuhan yang tidak bersifat lupa) dan Engkau berlembut tidak mengazabku malah memberi peluang supaya aku bertaubat selepas aku melakukan maksiat itu. Maka aku memohon keampunanMu.

Ya Allah, ampunilah aku dan mana-mana perbuatan yang telah aku lakukan sepanjang tahun ini yang Engkau redhai dan yang telah Engkau janjikan pahalanya. Maka aku mohon diperkenankan perbuatan (amal bakti) yang telah aku lakukan itu dan Engkau tidak menghampakan harapanku. Ya Allah yang Maha Pemurah .
Semoga Allah cucurkan Rahmat dan sejahtera atas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta keluarga dan sahabat-sahabat baginda sekalian.

Doa Awal Tahun

Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.

mintak maaf, xsempat nk browse picture..pc lembab...huu

xpe laa kan???yg penting menginsafi diri...memahami apa yg kita nk smpaikan....Insya'allah

ana tinggalkan tahun ni dengan..lagu ni...

Umat islam harus cemerlang
hari ini mesti lebih baik dari semalam
jangan buang masa
siapa kata kita tidak boleh
kita ada Allah maha kuasa
kita ada kuasa tenaga
doa sebagai senjata

Umat islam sentiasa boleh....

sori la ye, kalau xde kaitan sangat...

ok....selamat berlalu tahun 1430...selamat datang 1431.....ahlan wasahlan...

No comments: